Elien Dekeersmaeker, Service Delivery Management
Eneco
We hadden net een integratietraject meegemaakt (Eni en Eneco zijn in 2018 gefusioneerd), waardoor we door de bomen het bos niet meer zagen op telecomgebied. We waren al klant voor mobiele telecom en toen ik op een opleiding van Spendless hoorde dat ze ook voor fixed telecom diensten aanboden hebben we kort nadien beslist om ook hiervoor myTelecom in te schakelen.
In eerste instantie wilden we een duidelijk zicht krijgen op de vaste telecom-lijnen en -diensten met de bedoeling om dubbel gebruik op te sporen. Dankzij het vestigingsrapport van myTelecom konden we per adres alle telecom-diensten nakijken en eventueel schrappen waar er overlapping is.
De online tool is zeer gemakkelijk en intuitief: je ziet meteen de maandelijkse evolutie van de facturen. Je kan een maand selecteren waarna bijvoorbeeld de datalijnen, telefoonlijnen en andere gelijksoortige diensten per categorie worden gepresenteerd. Op de gewone papieren factuur of PDF heb je dat overzicht niet omdat er zoveel verschillende opties en diensten aangerekend worden. En als je dan per maand nog verschillende facturen ontvangt dan is het overzicht helemaal weg.
Bij de start van de samenwerking wordt een meeting gepland waarin een Telecom Analyst je account op de mytelecom-tool komt voorstellen en stappen voorstelt om te optimaliseren: welke kortingen kunnen nog gevraagd worden, welke lijnen kunnen vervangen worden door goedkopere en performantere, ...
Die optimalisatie is super en je weet dat je altijd op de meest geschikte abonnementen zit aan de beste tarieven. Je bent gerust omdat er een specialist mee bezig is en dat zie je ook aan de daling van je telecom-kosten.
Een groot voordeel is voor mij dat Spendless werk uit handen neemt. Bijvoorbeeld: de maandelijkse controle van de facturen waar ik anders uren kwijt mee was, opvragen en opvolgen van kredietnota's als er een afwijking is in de factuur ten opzichte van het contract, ...
Iedereen die te maken heeft met telecom en overspoeld wordt door een overload aan informatie kan ik aanraden om ook zijn vaste lijnen aan Spendless toe te vertrouwen.