Bart Motte, IT manager hardware
Willy Naessens Group
Over de Willy Naessens Group
Met Build & Food vat je alle activiteiten van de Willy Naessens Group samen. Willy Naessens Build is gespecialiseerd in de bouw van bedrijfsgebouwen, logistieke gebouwen, distributiecentra, kantoren, commerciële ruimtes, landbouwgebouwen en zwembaden. De specialisatie van Willy Naessens Food is de distributie van voedingswaren en de productie van bereide maaltijden.
503 miljoen euro jaarlijkse omzet
30 bedrijven binnen de groep
1900 medewerkers in alle bedrijven
Willy Naessens Build verenigt alle bedrijven binnen de groep die actief zijn in de bouwsector. Hier is de verticale integratie van de Willy Naessens Group duidelijk zichtbaar: Willy Naessens Build voorziet in de grondwerken, de productie van de prefab betonelementen, het transport naar de werf, de industriebouw zelf maar ook de dakdichting en het aluminium schrijnwerk. Ook voor de bouw van zwembaden en van agrarische gebouwen kan je voordeel halen uit de verticale integratie in de groep.
Willy Naessens Food ging in 2007 van start met een participatie in Franky Fresh Food. Al snel kreeg de succesvolle strategie van verticale integratie ook zijn toepassing in Food. Op vandaag is Willy Naessens Food een gevestigde waarde in de sector met eigen productiesites en distributiecentra die leveren over heel België. Onder het eigen huismerk Bourgon vind je de beste hammen, patés, spek en salami terug, enkel te verkrijgen bij de beste beenhouwers van België!
Klant van het eerste uur: een samenwerking van 10 jaar
Spendless bestaat in 2022 tien jaar en dankt z’n succes mede aan de klanten van het eerste uur. De Willy Naessens groep is één van de bedrijven die al vanaf het prille begin hun vertrouwen gaf aan de diensten van Spendless. Meer bepaald aan de Spendless telecomdiensten en het TEM platform myTelecom.
In 2012 lanceert Kevin Vanden Hautte (zaakvoerder Spendless) en team de telecomtool myTelecom waarmee ze de telecomkosten van bedrijven in kaart brengen en maandelijks opvolgen om optimalisaties voor te stellen. myTelecom wordt gedurende de jaren heen meer uitgebreid met nieuwe tools en rapporteringsmogelijkheden. Volgens Kevin Vanden Hautte was dit “een evolutie die nooit stil stond. Ons doel was ook om onze tool aan te passen naar de noden van de klant. Wat resulteerde in een steedd innovatiever platform waarbij de klant met een paar klikken zijn factuur kon bekijken”.
De samenwerking tussen Spendless (toen nog NGX3) en de Willy Naessens groep startte in datzelfde jaar; in 2012.
In 2016 nam IT manager Bart Motte de verantwoordelijkheid van het gsm gebeuren van de Willy Naessens groep over. Sinds dan is Bart onze belangrijkste contactapersoon.
Bij Spendless zijn we heel tevreden over de samenwerking met Bart en z’n collega’s en kijken we er naar uit om hen ook de komende jaren verder te ondersteunen in de opvolging en verlaging van hun telecomkosten. In maart 2022 interviewden we Bart Motte over zijn ervaring met onze diensten.
Grote telecomuitdagingen
Bart Motte is de IT Manager hardware van de Willy Naessens groep en onder andere verantwoordelijk voor de GSM telecommunicatie van de groep. We vroegen waar voor hem momenteel de grootste telecomuitdagingen liggen.
“Ik zie de laatste jaren een stijgend verbruik van mobiele data. Steeds meer mensen hebben een smartphone met mogelijkheid om mobiel te surfen. Het is dus belangrijk om dit goed te monitoren en tijdig op te reageren zodat die kosten niet exponentieel stijgen.”
Volgens Bart Motte is de gsm dekking in de gebouwen één van de grootste uitdagingen momenteel. “We moeten de laatste jaren veel investeringen doen, puur in gsm versterking. In ons nieuw gebouw voor de zwembaden in Oudenaarde was er bijvoorbeeld niets van ontvangst. De straling van de masten is ook minder sterk dan vroeger, waardoor het soms wat puzzelen is om de beste oplossingen te vinden.
Bart Motte en team worden geadviseerd (in optimalisatiemogelijkheden en andere) door de telecomanalisten van Spendless en gebruiken de telecomtool myTelecom voor de opvolging van hun telecomkosten.
Het platform myTelecom
“We steken het niet onder stoelen of banken. We zijn uitermate tevreden van jullie en jullie online platform.”
“Het platform myTelecom is mijn handige tool waar ik iets kan opzoeken. Zo kan ik bijvoorbeeld gemakkelijk zien waarom een gebruiker x aantal euro meer verbruikt heeft deze maand. Ik weet wat en waarom”, zegt Bart Motte.
“Je ziet ook goed bij de eerste pagina die ik opendoe, het overzicht van de facturen per maand en de evolutie in die prijzen. Jullie platform moet je voor mij niet wijzigen. Ik zit er maandelijks op.”
Maandelijkse controle en automatische rapporten
Bart Motte vindt de optimalisatie voorstellen en de maandelijkse rapporten heel belangrijk:
“Het feit dat jullie systeem in eerste instantie automatisch data verwerkt, spaart me veel tijd uit. Op basis hiervan stellen jullie periodiek optimalisaties voor en het feit dat ik dan altijd zelf kan beslissen wat ik met jullie adviezen doe, is heel belangrijk.
In 95 procent van de gevallen, zijn de optimalisaties een pluspunt om door te voeren, want daar winnen we geld mee.
Aan de hand van jullie tool en rapporten die ik krijg en er zelf uithaal, doe ik elke maand mijn controle. Als ik zie dat er ergens bij een collega iets niet juist is, spreek ik hem of haar er persoonlijk over aan. De gepersonaliseerde rapporten die jullie maandelijks kunnen sturen naar medewerkers gebruik ik niet. Met het rapport “top gebruikers” kan ik snel de toppers er uit halen.
Willy Naessens heeft veel bedrijven en sites onder de groep. Daarom krijgen ze naast de algemene rapporten, ook rapporten per business unit. Elke plantmanager, bijvoorbeeld van Swimming Pools, heeft zicht op zijn pot.
Een ander voordeel van onze samenwerking is dat jullie platform altijd werkt en dat jullie heel bereikbaar zijn. Als we een probleem hebben met de provider of met een vraag zitten, dan kunnen jullie contact opnemen met hen voor ons. Dit spaart me ook veel tijd uit.”
Contractonderhandelingen
Naast de maandelijkse opvolging van de telecomkosten van de Willy Naessens groep, helpt Spendless ook met de contractonderhandelingen.
“Jullie zijn op de hoogte van de mogelijkheden bij alle providers. Dus als we om de x aantal jaar moeten onderhandelen, weten we dat we op jullie kunnen rekenen om de beste voorwaarden voor ons af te dwingen. Ik ben alvast heel tevreden van Sophie (Spendless telecom analist), die heel sterk op haar benen staat. Die heb ik er altijd graag bij als er een contractonderhandeling is”.
De Spendless telecomdiensten zijn voor elk bedrijf interessant
Bart Motte verkoopt ons “als een optimalisatiebedrijf voor het telecomgebeuren. Jaarlijks besparen wij een paar duizend euro extra door jullie toedoen.”
“We moeten er eerlijk in zijn. Als we jullie niet hebben, dan ben je er als bedrijf niet constant mee bezig. En de provider gaat u daar ook niet proactief mee helpen.
Jullie leveren goed werk, hebben een goede tool en zijn snel bereikbaar. Als er een mail gestuurd wordt, is er altijd heel snel een reactie.
Ik zou jullie 100 procent aanbevelen bij andere bedrijven. Voor een kleine KMO met 20 simkaarten kan dit al opbrengen.”
Nog eens 10 jaar erbij
“We werken nu 10 jaar samen en zoals de samenwerking nu loopt, zou ik er 100 procent nog eens 10 jaar bij doen. We zijn een groot bedrijf, maar wel een familiebedrijf. We zijn zeer tevreden en blijven in jullie geloven, dus ik zie geen reden waarom deze samenwerking niet kan blijven duren.