Enige tijd geleden nam Telenet de mobiele telefonie activiteiten van sectorgenoot Base over zonder drastische veranderingen door te voeren. Hier is onlangs verandering in gekomen.
Telenet neemt Base over
Telenet was voorheen enkel actief op de vaste telefonie en internetmarkt, maar via de overname van Base betrad Telenet de markt van de mobiele telefonie.
De eerste jaren koos Telenet ervoor om niets te veranderen voor de Base klanten. Base gebruikers bleven een Base abonnement gebruiken en konden hun data, facturen e.a. via de Base website raadplegen. Telenet hernoemde niets en moeide zich weinig met de verschillende bundelkeuzes.
Telenet zet Base gebruikers om naar Telenet
Hier kwam enige tijd geleden verandering in. Telenet koos ervoor om hun Base klanten om te zetten naar Telenet. Er werd oorspronkelijk gecommuniceerd dat klanten hiervoor niets moesten doen. We merken echter op dat deze omzetting niet altijd zo vlot verloopt als gepland. We krijgen regelmatig de vraag van onze klanten hoe ze nu hun huidige data moeten raadplegen en met welke veranderingen ze moeten rekening houden.
Om duidelijkheid te scheppen, communiceren we hier graag de belangrijkste veranderingen.
Wat verandert er voor de Base gebruiker?
Als klant moet je 2 soorten logins ontvangen; per klantnummer of BTW nummer
- Login voor business website
- Login voor MyBill
Belangrijk! Er dient voor elk klantnummer een aparte login aangemaakt te worden!
Voorbeeld: klant met 5 klantnummers moet 5 logins verkrijgen voor de business website en 5 andere logins voor de MyBill website. 10 logins in totaal.
Hoe krijg ik een login?
Logins worden waarschijnlijk per post naar het kantoor verstuurd. Werk je thuis, dan kan je de logins via e-mail of per post naar je thuis toegestuurd krijgen van je Telenet contactpersoon. Vergeet dit uiteraard niet zelf aan te vragen.
Voor de business website logins moet er per klantnummer een gsm nummer worden doorgegeven en een naam die instaat als fleetmanager. Voor grote bedrijven raden we aan om dummy nummers te nemen.
MyBill (basic) wordt aangerekend op m’n factuur?
Vandaag vind je op je factuur een aanrekening voor MyBill terug. Telenet verrekent dit vervolgens terug door verschillende kortingen te geven. Dus wees gerust, de standaard versie van MyBill waarmee je de rough data kan raadplegen is gratis.
Ik kan geen historiek en ruwe data verkrijgen?
Kan je geen historiek meer verkrijgen en heb je geen toegang tot de Excel facturen of rough data van Base? Telenet activeert deze mogelijkheid pas vanaf de eerstvolgende factuur na de activatie van de login. Er zou een mogelijkheid zijn om de historiek van de rough data te verkrijgen, alleen is nog niet zeker of alle nodige gegevens in de file terug te vinden zijn.
Binnenkort zou je je (Excel) facturen, ruwe data, historieken e.a. gemakkelijker kunnen raadplegen. We merken dat dit momenteel nog niet zo overzichtelijk is als voorheen. Telenet zal het platform gebruiksvriendelijker maken en de verschillende facturatieprocessen vergemakkelijken.
Waarom vind ik geen gedetailleerde data meer terug?
Om je data te analyseren, rapporten op te stellen en te genieten van andere toepassingen ben je verplicht om MyBill Premium te gebruiken aan een prijs van €200 per maand. Met de basis MyBill versie kan je enkel je facturen exporteren naar pdf en csv-formaat.
Onze Spendless klanten moeten de betalende versie niet gebruiken; op ons telecom platform myTelecom vind je alle opties (en meer!) die Telenet aanbiedt terug. Daarnaast volgen onze telecom analisten maandelijks alles op zodat je zelf niet veel tijd hoeft te investeren in de monitoring en analyse van je telecomdata en in de optimalisatie van je telecomkosten.
Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op via onderstaande gegevens:
055/75.75.50
info@spendless.be
Wij helpen je graag verder!
De
markt bestaat de dag van vandaag veel te veel uit telecommakelaars die
je opbellen voor een vrijblijvende analyse en beweren x % te kunnen
besparen, waardoor er een zekere vorm van scepticisme ontstaat omtrent
de markt. Jullie hebben een overtuigend garantiemodel, geen grote verkooppraatjes, to the point een overzicht
van waar je eventueel nog kan besparen en jullie organiseren statusmeetings.
Bovendien is jullie
service in feite ‘gratis’, want jaarlijks haal je er zeker de
investeringskost terug uit aan besparingen.