2011: Ontstaan uit eigen noodzaak: myTelecom
Als IT’er van opleiding ontwikkelt zaakvoerder Kevin Vanden Hautte in 2010 een ERP systeem voor Cartridge Power bvba. Door het succes hiervan krijgt hij in 2011 de vraag om een platform te ontwikkelen om de telecomkosten te monitoren. Met het softwareplatform myTelecom heeft hij een accuraat beeld van het letterlijke verbruik van de gsm’s en kan hij op basis van ieders profiel de beste abonnementen toewijzen.
2012: marktintroductie myTelecom en oprichting NGX3 bvba
myTelecom is een schot in de roos. We maken sinds 2012 de telecomwereld transparanter en helpen het telecomverbruik van (middel)grote ondernemingen te monitoren en analyseren. Willy Naessens wordt dit jaar klant en is nog steeds één van onze trouwste klanten.
2014: marktintroductie myPrinter
In 2014 starten we de eerste fase in de uitbreiding van onze diensten. Door de positieve feedback van onze klanten besluiten we om onze ervaring betreffende kostenanalyse door te trekken naar een nieuw monitoringprogramma; myPrinter. Op basis van de verzamelde data, datamining van meer dan 6.000 toestellen van relevante producenten en de prijzen van leveranciers van cartridges en papier geven we aan de hand van simulaties merkonafhankelijk advies.
MISSIE
Onafhankelijk bedrijven helpen bij de verlaging van hun algemene kosten via transparante monitoring van data en optimalisatie van contracten.
2018: marktintroductie Groupit: onafhankelijke aankoopgroepen voor bedrijven
Tot nu toe adviseerden we met myTelecom en myPrinter voornamelijk (middel)grote bedrijven. Door ons uitgebreid en sector overbruggend klantenbestand krijgen we, door de goede samenwerking met onze klanten, inzicht in verschillende markten.
In 2018 benaderen we de KMO markt en breiden we onze kostenposten uit. We starten de aankoopgroepen van Groupit en geven KMO’s de kans om te genieten van dezelfde gunstige aankoopvoorwaarden als grote ondernemingen. We onderhandelen onafhankelijk raamakkoorden voor onze klanten voor de belangrijkste algemene kosten: afval, brandstof, sociaal secretariaat, transport en autoverzekeringen.
2019: Uitbreiding van onze diensten en lancering Spendless
Onder de noemer van onze missie hebben we in de jaren heen ons dienstenpakket geleidelijk aan uitgebreid. In 2019 volgt de meest recente uitbreidingsfase. Op basis van de feedback én vraag van onze klanten (kmo en grote ondernemingen) optimaliseren we voortaan onafhankelijk een tiental kosten via een persoonlijke aanpak. We adviseren je hoe je bij je huidige en bij nieuwe leveranciers kan besparen.
Als onafhankelijk bedrijf willen we de sector van de algemene kosten transparanter maken. We geloven in een eerlijke markt waarbij alle bedrijven de tarieven ontvangen die overeenstemmen met hun noden en verbruiken.
Veel bedrijven hebben de tijd en middelen niet om dit zelf te realiseren. Door jullie onafhankelijk te adviseren met de optimalisatie van de algemene kosten willen we tegen 2022 een besparing van 10 miljoen euro realiseren.
Om onze dienstenuitbreiding duidelijk te communiceren en onze doelen te verwezenlijken, lanceren we een nieuwe commerciële overkoepelende naam: Spendless.
"Een groot voordeel van onze samenwerking is jullie eerlijke aanpak en communicatie. Alle analyses worden duidelijk toegelicht en jullie houden je aan alle afspraken. Dit gaat zelfs heel ver: dit telefonisch interview was gepland rond 16u en kijk, ik werd 2 minuten voor vier opgebeld…"
Kristof Vandeweghe, CEO Bomedys